Interakce aneb negativní komentář, taky komentář

11. září 2010

V nedávném článku jsem se zmínil o tom, jaké následky má kliknutí na tlačítko To se mi líbí. Obdobné, vlastně i podstatně horší to je s komentováním příspěvků podvodné stránky...


V článku Kdo z vás je online? Nikdo! jsem popsal následky používání tlačítka To se mi líbí. Pokud nějaká podvodná stránka bude posílat uživatelům odkazy na vtipná videa (např. z YouTube), jistě se taková videa zalíbí a uživatelé budou klikat jak zběsilí. Tím dají najevo, že se jim příspěvky od stránky líbí a tyto příspěvky bude Facebook upřednostňovat v Novinkách přátel před ostatními. Pokud pak podvodník začne odkazovat na různé podvodné SMS soutěže, budou se zobrazovat spoustě lidí, jelikož odkazy z této stránky patří mezi velmi populární.

A jak to je s komentáři? Komentáře mají taky podobný vliv. Pokud příspěvky z některé stránky často komentujete, pak tím projevujete zájem o téma, na které byl příspěvek. A je jedno, jetsli s tím tématem souhlasíte, nebo ne – komentujete, budou se vám tyto příspěvky zobrazovat častěji. Pokud by vás téma nezajímalo, příspěvek ani nebudete komentovat – prostě ho budete přehlížet a tím pak vaše oblíbenost ke stránce klesne a příspěvky se nebudou tak často zobrazovat. To vše je v pořádku.

Představte si ale situaci: Podvodná stránka, spoustu fanoušků a začne se na ni propagovat reklama. A reakce fanoušků? Sice je reklama nezajímá, ale jelikož jsou rozhořčeni, napíší komentář. Objeví se další reklama, fanoušci jsou ještě více znepokojeni, a tak se do komentářů zapojí ještě více. Tím se zvyšuje i počet interakcí mezi uživateli a stránkou, stránka se stává populární a reklama se bude uživatelům zobrazovat tím více, čím více na ni budou v komentářích nadávat.

Daný problém se týká samozřejmě jen uživatelů, kteří neumí kliknout na odkaz Už se mi to nelíbí - těch je ale v našich končinách téměř milión...

A když už jsme u těch interakcí, to číslo, které vidíte zde na stránce u tlačítka sdílet, také nepředstavuje počet lidí, kteří článek sdíleli, ale počet interakcí. V případě tohoto článku je počet interakcí součet kliknutí na To se mi líbí + sdílení. Kdybych zde měl i možnost komentování od Facebooku, tak se tyto komentáře budou také počítat do interakcí. Špatný článek, na který rozhořčení lidé budou psát negativní komentáře, nebudou klikat na To se mi líbí ani článek sdílet, tak může mít u sebe napsáno „Toto se líbí 120 lidem“ – i přesto, že se to nikomu nelíbilo. Číslo v téhle situaci totiž určuje jen počet komentářů pod článkem. Více info o této problematice je na Fejsbůčku.

Pravdivost informace v předchozím odstavci mě opět více utvrzuje v tom, že Facebook si svou slávu nezaslouží – spoustu věcí odfláklých, nedomyšlených a špatně udělaných.

Líbil se vám tento článek? Tak ho SDÍLEJTE!

Klíčová slova:
facebook, komentáře, To se mi líbí, like, interakce, reklamy

Komentáře: Interakce aneb negativní komentář, taky komentář


Komentáře ke článku Interakce aneb negativní komentář, taky komentář nejsou povoleny. Pokud opravdu potřebujete něco důležitého, použijte e-mail (uveden v patičce webu). Děkuji.