Výhra v hokeji aneb zlatý důl pro parazity

27. května 2010

Už když začínalo mistrovství světa v ledním hokeji, začalo se na Facebooku objevovat spoustu skupin a stránek, které měly podporovat české hokejisty při cestě k vítězství. Čím blíže jsme byli poháru, tím více stránek vznikalo. Dokonce začaly vznikat i události – správci se předháněli v tom, komu se podaří sehnat nejvíce účastníků na „jejich“ událost, a tak při použití vyhledávání jste si mohli vybrat ze stovek událostí na stejné téma.


Facebook je jen blbá sociální síť, ale spoustu uživatelů si zřejmě myslí, že přidáním se do desítek skupin podporujících český hokej něčemu pomohou. Ano, něčemu skutečně pomohou – autor stránky díky jejich naivitě získá spoustu fanoušků a stránka pak nabude komerční hodnoty. Statisíce lidí se tak dobrovolně hlásí k odběru reklamních sdělení.

Během sledování hokeje a dění na Facebooku se mi zdálo, že hokej je až na druhém místě – hlavní je Facebook. Události a stránky totiž vznikaly předčasně. Ještě dříve, než jsme začali hrát finálové utkání, existovaly skupiny hlásající vítězství, které byly připraveny k propagaci v případě, že bychom vyhráli. Už toto naznačovalo, že autor skupiny nemá takový zájem o český hokej, jako o počet fanoušků ve své stránce. Ale lidi jsou hloupí, oni se i přes to hrdě stávají jeho fanoušky.

milion-fanousku
Kromě hodinek autor „nenápadně“ propaguje také svůj web Rejza.cz, správci o hokej nejde.

Nechápu, co neustále vede lidi k tomu, aby se přidávali do nějakých stránek, skupin a událostí. Jestli je to tím, že mají prostě potřebu někam patřit. Skupiny, které mají skutečný význam, mají nejméně členů – zřejmě proto, že lidé nejsou schopní svým malým mozečkem tento význam pochopit, a proto se přidávají jen do bezvýznamných skupin. Zřejmě smutný fakt, jiné vysvětlení totiž nenacházím...

Přijde mi trapné, že se spousta lidí zajímá spíše o to, aby jako první z přátel stihnuli na Facebook napsat, že jsme dali gól, místo aby raději ten počítač alespoň někdy vypnuli a věnovali se jen hokeji. To jsou tím Facebobkem opravdu tak posedlí? Pak by měli raději navštívit psychologa – ale ještě předtím by neměli zapomenout napsat to na svou zeď, aby to věděli i přátelé. A taky by mohli založit skupinu „Chodím k psychologovi“, aby zjistili, jestli nejsou sami.

Skupiny, které během hokeje vznikaly, raději ani nebudu jmenovat. Zobrazují neúctu k protihráčům, nesportovní chování, namyšlenost a hloupost. I přesto se do nich ale přidávaly desítky tisíc lidí. Někdo neumí prohrávat, Češi očividně vyhrávat. Ne nadarmo se říká Sláva vítězům, čest poraženým... Zakládat skupiny pomlouvající ostatní hokejové týmy mi přijde jako vrchol ubohosti.

Líbil se vám tento článek? Tak ho SDÍLEJTE!

Klíčová slova:
facebook, hokej, češi, fanoušci, podvod, reklama, spam

Komentáře: Výhra v hokeji aneb zlatý důl pro parazity


Komentáře ke článku Výhra v hokeji aneb zlatý důl pro parazity nejsou povoleny. Pokud opravdu potřebujete něco důležitého, použijte e-mail (uveden v patičce webu). Děkuji.